News & Events

Winner Packaging Award Private Label

POSTED: 17-03-2017

Gefeliciteeerd Maarten Rijnen voor dBOD meewerkte aan de Albert Heijn Perla koffie verpakking die de NL Packaging Awards heeft gewonnen in de categorie Private Label.

Koen de Jong, juryvoorzitter: "Uniek en onderscheidend voor private label in het algemeen, voor dit product in het bijzonder. Het product verlaat het strikte design-grid en kiest een geheel eigen invulling. Er is efficiënt gebruik gemaakt van de beperkte ruimte op de kleine verpakking. Inspirerende avontuurlijke informatie aan de binnenkant van de verpakking. Mooie illustraties en impactvolle kleuren maken het design. De consument krijgt uitleg over de smaakbeleving die kan worden verwacht . Het zet de consument aan om te experimenteren."

(De koffiebonen voor Perla groeien in de ‘koffieband’, de gebieden rond de evenaar: van Colombia tot Vietnam, van Brazilië tot Ethiopië. Dit gebied is tevens de geboortegrond van de dieren die op de verpakking te zien zijn.